Recensie: Zoektocht Terug

Ik denk niet dat je de super leuke blogtour van het boek Zoektoch Terug gemist heb. Ik heb enorm veel plezier gehad aan de manier dat deze blogtour was opgezet en alle leuke artikelen die rondom dit boek verschenen.

Maar natuurlijk heb ik het boek ook gelezen en wil ik graag mijn mening hierover nog een keer los met jullie delen.

Daarom vandaag eindelijk de recensie van Zoektocht Terug.

img_6984

Titel:  Zoektocht Terug
Auteur: Marina Folkers
Verschenen:  April 2017
Pagina’s: 357
Uitgever: Ellessey

“Ze hield haar adem in. Dit kon niet waar zijn. Toch… die stem… Het was alsof ze teruggezogen werd in de tijd.”

Wanneer Caitlin een paar dagen met een vriendin naar Londen gaat, laat ze haar vriend Steven met tegenzin achter in het Noorden van Engeland. In de hoofdstad kruisen heden en verleden elkaar geheel onverwachts. Al haar zekerheden, waaronder haar jarenlange, stabiele relatie, worden aan het wankelen gebracht. Ze klampt zich vast aan haar dromen, waarbij ze probeert een pijnlijk geheim verborgen te houden. Dit wordt haar echter moeilijk gemaakt door Max Jordan – filmster en befaamd charmeur -, die met plezier aan haar overtuigingen rammelt en daarmee de boel nog meer op de kop zet.
Via het bruisende uitgaansleven van Londen en de stranden van Cornwall raakt Caitlin het spoor totaal bijster. Lukt het haar de weg weer terug te vinden?

Laten we zoals altijd beginnen bij het uiterlijk van dit boek. Het is ene behoorlijk dik boek met een super mooie cover. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik echt verliefd werd op deze cover. Het lettertype van het boek is fijn alleen het staat niet helemaal handig op de pagina. Omdat het boek super strak gebonden is moest ik soms echt vechten om het boek goed open te houden en alles goed te kunnen lezen. Na een paar uur lezen had ik zelfs een beetje last van mijn handen omdat de binding zo strak is voor zo een dik boek. Ook moet ik eerlijk zeggen dat de cover niet echt netjes bleef. De plastic laag ging er bij het lezen vanaf rollen. Dit is voor mij echteen nachtmerrie want jullie weten hoe zuinig ik ben op mijn boeken.

Maar na deze uiterlijke / uitgever punten ben ik eigenlijk wel klaar met zeuren over dit boek. Vanaf het begin af aan pakt het verhaal je lekker. Het leest als een trein en ineens ben je zo 150 pagina’s verder. Wel had ik ook na dit punt even wat moeite met verder lezen. Het was even niet mee zo veel actie als daarvoor en was het gemakkelijk om het boek te laten liggen en niet meer op te pakken. Maar zodra ik daar doorheen was was het verhaal weer heerlijk.

Het is geen zoetsappig flauw romannetje maar toch is het wel een liefdesverhaal waarvan we allemaal stiekem allemaal wat kunnen leren. Je maakt namelijk echt de persoonlijke ontwikkeling van de personages mee in het boek. Dit zorgt er voor dat het zoetsappige laagje er af gaat en het boek direct diepgang krijgt. Maar ook heeft het boek de nodige humor en natuurlijk romantiek.

Wat ik persoonlijk heel erg fijn vind is dat het leesperspectief wisselde tussen de twee hoofdpersonen. Ik persoonlijk ben hier heel erg dol op omdat zo de vaart in het boek blijft zitten en je meer mee kan leven met de personages. (En het laat me altijd op het puntje van mijn stoel zitten omdat ik dan het liefst tegen de personage’s wil schreeuwen. )

Aan alles zie je dat er in dit boek over alles heel goed is nagedacht. Er is nog wat ruimte voor ontwikkeling van de auteur maar je merkt totaal niet dat dit boek het tweede boek is van deze auteur.
Ik kijk dan ook hele erg uit naar wat Marina in de toekomst nog allemaal aan leervoer voor ons gaat brengen.

Qua sterren ga ik nog niet het volledige aantal geven omdat het boek niet een wauw wauw was maar toch zeker 100% de moeite waard is om te lezen. Plus ik wil natuurlijk dat Marina haar best gaat doen om een boek te schrijven dat ik 5 sterren waard vind. (Sorry. X.)

SterSterSterSterSter leeg

Heb jij dit boek al gelezen en geef jij nieuwe auteurs vaak een kans?