STACKING THE SHELVES: WEEK 4 – 2016

Ja!! Er is weer een week voorbij en daarom is het weer tijd voor een nieuwe Stacking The Shelves. Deze boeken heb ik vol trots deze week aan mijn collectie mogen toevoegen.

De bovenste twee boeken komen uit een goodiebag van het WinterBBB event (daarover deze week meer)
De onderste twee boeken zijn recensie-exemplaren.

Misschien ooit
Misschien ooit van Colleen Hoover neemt je mee in de onwaarschijnlijke liefde tussen een dove singer-songwriter en het meisje dat hem uit zijn writer’s block helpt. Een heerlijk boek voor iedereen die houdt van een Amerikaanse setting, knetterende vonken en een achtergrond van songteksten en muziek. Auteur Colleen Hoover bracht samen met Griffin Peterson een soundtrack uit met de nummers uit Misschien ooit, gratis te beluisteren op maybesomedaysoundtrack.com. Dus kruip op de bank, druk op play, sla het boek open en beleef Misschien ooit.

Wat ik vooral heel bijzonder vind aan dit boek is dat er dus een playlist bij zit. Ik luister graag rustige achtergrond muziek tijdens het lezen maar om dan een bijpassende playlist te hebben lijkt me helemaal geweldig.

Ibiza, land van liefde
Mireille van Hout schreef met Ibiza Land van liefde een nostalgisch boek over het hippieleven op het paradijselijke eiland Ibiza. Anna en een paar vrienden stichten een hippiecommune op Ibiza waar ze leven in ultieme vrijheid. Op een dag vertrekken Anna en haar dochter echter halsoverkop van het eiland. Jaren later probeert haar inmiddels volwassen dochter te ontdekken wat destijds de reden was voor het plotselinge vertrek van Ibiza. Land van liefde van Mireille van Hout is een hartverwarmende en bloemrijke roman vol nostalgie. Fans van Elizabeth Gilberts Het hart van alle dingen zullen Land van liefde prachtig vinden.

Toen ik Mireille hoorde vertellen over dit boek was ik verkocht. Dit boek moet ik zo snel mogelijk lezen!

Medicijn
Alleen een klein en machtig eliteclubje weet dat er al jaren een middel tegen veroudering bestaat. Wat hen betreft blijft dat geheim. Ontdekker Jacob Grünberg wil echter wereldwijde erkenning voor zijn uitvinding. Na de plotselinge dood van haar minnaar raakt pr-vrouw Ella Vreeland verstrikt in het huiveringwekkende web rondom deze meedogenloze wetenschapper en ontdekt ze de duistere schaduwwereld achter de schone schijn.

Dit boek kwam geheel onverwachts binnen maar ik heb er al wel veel over voorbij zien komen. Daarom ben ik heel erg benieuwd naar dit boek.

Bibliotheek der zielen
Jacob Portman ontdekt een krachtige nieuwe gave. Maar nog voor hij die echt onder controle heeft, moet hij al op een reddingsmissie vertrekken. Samen met Emma Bloom, het meisje dat vuur kan maken met haar handen, en de pratende hond Addison probeert hij zijn bijzondere vrienden te redden uit een zwaarbewaakt fort. Het drietal reist van hedendaags Londen naar Devil’s Acre, de ellendigste achterbuurt die Engeland ooit heeft gehad. En uitgerekend op deze afgrijselijke plek wordt de laatste strijd geleverd. De strijd die het lot bepaalt van de bijzondere kinderen én hun geliefde schoolhoofd mevrouw Peregrine. Bibliotheek der zielen is de spectaculaire afsluiter van de veelgeprezen succesreeks rond de bijzondere kinderen. Een zenuwslopende Young Adult met meer dan vijftig nieuwe foto’s!

Mag ik even gillen!! Eindelijk is hij er het bloedstollende einde van de serie die mij bang heeft gemaakt heeft laten gillen en voor het eerst een boek van schrik heeft laten weg gooien!

Welke boeken hebben jullie deze week aan je boekenkast toegevoegd?

4 thoughts on “STACKING THE SHELVES: WEEK 4 – 2016