De Partycrasher – Sophie Kinsella

Uitgeverij The House of Books heeft een super leuke boekenclub met het nieuwe boek van Sophie Kinsella – De partycrasher. Met deze super boekenclub wilde ik zeker mee doen en ik heb het boek een 3 weken te vroeg uit.. Woeps.. dus vandaag al mijn recensie zodat jullie nog snel kunnen inspringen in deze boekenclub en mee kunnen doen met leuke foto wedstrijden en prijsvragen.

De partycrasher

Titel: De Partycrasher
Auteur: Sophie Kinsella
Verschenen:  Maart 2022
Pagina’s: 336
Uitgever: The House of Books

Nadat haar ouders uit elkaar zijn gegaan is Effie vervreemd geraakt van haar vader en begon ze een vete met zijn knappe (en veel jongere) nieuwe vriendin, Krista. En nu krijgt Effie nog meer slecht nieuws: Greenoaks, het Victoriaanse landhuis dat Effie haar hele leven haar thuis noemde, wordt verkocht. Wanneer Krista besluit een ‘housecooling’-feest te geven, weigert Effie te gaan. Maar dan herinnert ze zich dat een geliefde schat uit haar kindertijd nog steeds in het huis verborgen ligt. Haar enige kans om die terug te krijgen is door in te breken terwijl iedereen druk aan het feesten is. Terwijl Effie door het huis sluipt, zich verstopt onder tafels en door kiertjes gluurt, realiseert ze zich dat de geheimen die Greenoaks bewaart niet alleen op zolder liggen.

We beginnen bij het begin. Dit boek heeft echt zo’n gezellige feelgood cover. Eentje die je interesse wekt en oppakt. Want wat doet die vrouw daar onder de tafel op dat feest en hoe is ze daar beland? Het lettertype in het boek is prettig, en ik heb het hele boek zonder boekenlegger als regelaanwijzer kunnen lezen. (En dat zelfs met een corona brein). Het boek ruikt trouwens ook echt naar boek – zo lekker. Verder is het boek ook lekker floppy en niet te stevig dus geen ruzie met vasthouden.

Dit boek is precies wat het beloofd te zijn, een heerlijke feelgood die je doet ontsnappen aan alles wat er om ons heen op dit moment gebeurd. Sophie neemt je mee in een verhaal vol ellende want op zijn eigen manier hilarisch is. Ik heb zo vaak Effie door elkaar willen rammelen in dit boek, met mijn ogen gerold, een traantje met haar mee gelaten en vooral heel veel hardop gelachen.

Sophie Kinsella heeft echt alles in dit boek weten te proppen en toch past alles perfect bij elkaar, liefde, rauw, een gebroken hard, een scheiding, werk, trauma etc. Maar ook weet ze je te laten zien dat niets is wat het lijkt en dat we allemaal in onze eigen bubbel leven.
Hieroverheen zat een heerlijke dosis met jeugdsentiment, herinneringen die we allemaal wel kennen uit onze jeugd en dingen waar we allemaal stiekem wel mee worstelen nu we ‘volwassen’ worden.

Zoals ik al zei was het de bedoeling dat ik dit boek in 4 weken zou lezen maar dat lukte echt niet. Ik heb het boek in 4 dagen uitgelezen en als ik niet super moe was geweest van covid was hij zelfs in één dag uit geweest. Want hij was gewoon te leuk om te lezen.

Ben jij nu net zo enthousiast geworden als ik door deze recensie, je hebt nog 3 weken de tijd om mee te lezen met de boekenclub. Ga daarvoor snel naar de socials van The House of Books om alle informatie te lezen.

De Partycrasher is dat boek wat je niet mag missen dit voorjaar