Eten van verlangen & Verlangen naar meer – Angela Melati de Groot

Via Instagram kwam ik Angela tegen met haar nieuwe boek Eten van verlangen. Ze vroeg mij of ik dit boek wilde lezen en daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. Want zoals jullie weten geef ik graag ook nieuwe auteurs een podium. Vandaag deel ik dan ook graag met jullie mijn mening over dit nieuwe boek van deze nieuwe auteur.

Titel: Eten van verlangen en verlangen naar meer
Auteur:
Angela Melati de Groot
Verschenen:  November 2018
Pagina’s: 248
Uitgever:
Boekscout

Dat het leven geen rozengeur en maneschijn was, wist Cynthia al vroeg. Maar dat het leven zo vol met vriendschap, liefde, verlies, eten, drinken en verlangen naar meer zou zijn, dat had ze niet durven hopen of dromen. Laat je meeslepen in het verhaal van Cynthia, die van haar 18de tot en met 35ste jaar verwikkeld raakt in de meest humoristische, spannende en dagelijkse situaties die zowel jij als ik zouden kunnen meemaken.

Koop bij bol.com

Laten we beginnen bij het begin. Ik vind de cover echt geweldig, het geeft natuurlijk weg dat het een vrouwen boek is maar ik werd er gelijk vrolijk van. En hij staat ook nog eens heel gezellig qua kleur op de boekenplank. Het lettertype is lekker groot en daarom voor mij heel fijn. Het enige minpuntje is dat er nog wat foutjes in het boek staan en dat soms de vertellende vorm niet klopt. Dit zijn echter foutjes waar je makkelijk overheen kijkt en die vanzelf uit het boek gaan verdwijnen. Verder is de schrijfstijl lekker en lees je er zo doorheen.

Dan het verhaal. Ik heb genoten van dit boek het is een heerlijk boek om even tussendoor te lezen. Niet te zwaar maar toch ook zeker een lekker verhaal met de nodige diepgang er in. Simpelweg een lekkere roman vol met vriendschap humor en lekker eten en wijn (of champagne). Doordat het boek ook opgedeeld is in veel hoofdstukken blijf je lekker van hoofdstuk naar hoofdstuk lezen en is wegleggen ook vrij lastig. Want het was elke keer nog even een hoofdstuk.

In het begin dacht ik wel heel even waar gaat dit boek heen, ik had namelijk niet echt verwachtingen van waar het boek over zou gaan dus ik was erg nieuwsgierig. Maar al snel kwam ik er achter dat dit een heerlijke read is voor met een glas wijn op de bank. Het verhaal bespreekt vooral heel veel punten in het dagelijkse leven van de gemiddelde vrouw/moeder. Hierdoor zitten er veel herkenbare punten in voor de jonge vrouw en dit dan overgoten met een laagje spanning en drama. Ik ben zelf erg mee gaan leven met de personages in het boek en kan niet wachten om meer over hen te weten te komen.

Het einde van het boek ging in een sneltrein vaart en ik was heel even bang dat ik niet zou weten hoe het zou aflopen. Maar wat blijkt, deel 2 is onderweg en dan kan ik nog veel meer uren gaan genieten van deze personages.

Eten van verlangen en verlangen naar meer is een heerlijk boek om even mee te ontspannen.

SterSterSterSterSter half