Recensie: Gelukkig zijn moet je durven (kaarten)

De kerstdagen staan voor de deur. Voor veel mensen is dit een periode die stressvol is en veel vragen bij zichzelf oproept. Maar ook het nieuwe jaar staat voor de deur dat voor veel mensen symbool staat voor een nieuw begin.
Misschien herinner je je nog de recensie van het boek Gelukkig zijn moet je durven. Lees hem anders nog even hier.

Naar aanleiding van dit boek is er ook een kaarten set gekomen voor al die momenten dat je een beetje advies nodig hebt.

fullsizerender

Titel: Gelukkig zijn met je durven (kaarten)
Auteur: Rosalinda Weel
Verschenen:  oktober 2016
Uitgever: Altamira

52 inspirerende sleutels om te leven vanuit je hart. Inspirerende kaarten In dit prachtig vormgegeven doosje vind je 52 kaarten met inspirerende quotes, met als thema Gelukkig zijn moet je durven. Trek een kaart en vind een motto voor je week, of een meditatieopdracht voor tijdens je yogasessie. Bijgesloten boekje In een klein bijgesloten boekje worden de betekenissen van de quotes uitgelegd en staat een instructie over het gebruik van de kaarten. Rosalinda Weel Rosalinda Weel is bekend van het prachtige boek Gelukkig zijn moet je durven. Deze kaartenset is gebaseerd op dit boek. Haal inspiratie uit de quotes op deze kaarten. Geluk is een glimlach van je hart.

We kunnen soms allemaal wel advies in ons leven gebruiken. Maar om nu elke keer een heel boek open te slaan is misschien weer wat veel moeite. Maar wanneer jij advies nodig hebt is deze kaartenset er voor je. Het werkt heel simpel bedank waar je graag een antwoord op wil en trek een kaart. Of wil je de dag beginnen met een motto voor die dag? Trek gewoon een kaart uit te stapel. Ben je een beetje in verwarring wat de kaart die je getrokken hebt nu precies betekend? Geen probleem elke kaart is genummerd en er zit een handig boekje bij om op te zoeken waar deze kaart voor staat.

Dit is precies wat ik soms in mijn leven kan gebruiken. Gewoon wat advies wanneer je het even niet meer weet. Niet geforceerd het duurt niet lang en je hoeft er niet voor met je neus de ‘zelfhulp’ boeken in.

img_1969
Deze kaarten zitten in een prachtig doosje waar je alleen al door het doosje vrolijk van word. De kaarten zijn heerlijk stevig en daardoor geschikt voor 100.000x gebruik. De kaarten zijn net niet helmaal perfect wit en daardoor valt het dus ook niet op als je ze heel vaak gebruikt hebt dat ze misschien wat viezig zijn geworden. Maar ook het design op de kaarten is heerlijk simpel mooi en vooral fleurig. Het instructie boekje is klein simpel en helder. Je hoeft dus niet te gaan puzzelen wat de kaart je nou precies wil vertellen. Je slaat het boekje open zoekt het nummer op en in een korte bondige tekst weet je wat de kaart je te vertellen heeft.  Ideaal voor snel, simpel en dagelijks gebruik.

Ook zijn deze kaarten naast het boek geen overbodige luxe. Ze vullen elkaar zelfs aan, de kaarten zijn echt je steuntje in de rug en advies daar waar het boek je echt helpt in je leven. Het maakt dus ook niet uit of je 1 van de twee hebt of alle twee. Je kunt het boek en de kaarten gebruiken zoals je wil. Al is en blijft het een natuurlijk een prachtige aanvulling op de ander.

“Met deze kaarten binnen handbereik durf je elke dag meer gelukkig te zijn.”

Denk jij dat deze kaarten je elke dag kunnen helpen?

One thought on “Recensie: Gelukkig zijn moet je durven (kaarten)

1. Waanzinnig leuke kaarten, je wordt alleen al gelukkig van het doosje. De kaarten zijn, voor zover dat kan, nog leuker. Ik probeer er elke dsg eentje te trekken en zichtbaar op te hangen. Dus vaak te lezen. Heb het boek ook, nog niet gelezen, maar hoge verwachtingen