Saint Tropez – Kiki van Dijk

De perfecte vakantie thrillers zijn toch wel de boeken van Kiki van Dijk, elk seizoen kijk ik weer uit naar haar boeken omdat ik deze altijd in enkele dagen weet te verslinden. Zo mocht ik ook de nieuwe zomer thriller Saint Tropez lezen.
Vandaag vertel ik jullie graag meer over dit boek.

Saint Tropez

Titel: Saint Tropez
Auteur:
Kiki van Dijk
Verschenen:  Juni 2023
Pagina’s: 263
Xander

In de thriller Saint Tropez van bestsellerauteur Kiki van Dijk reizen we af naar de zonnige, chique badplaats, waar Sylvie een immens populair restaurant runt. Het gaat haar voor de wind: ze krijgt een nieuw pand op een gewilde locatie en Netflix wil een documentaire over haar maken. Maar dan wordt ze uit het niets verdacht van ernstige corruptie en komen haar reputatie én haar restaurant in gevaar.

Als haar dochter plotseling verdwijnt, beseft Sylvie dat iemand het op haar gezin heeft gemunt. Terwijl ze koortsachtig probeert uit te vinden waar de dreiging vandaan komt, ontdekt ze steeds meer geheimen, die helemaal teruggaan tot de Parijse studentenopstand van 1968… Alles wat ze dacht te weten over haar verleden komt op losse schroeven te staan. Sylvie moet uitzoeken hoe het écht zit, en wie haar leven probeert te verwoesten, voordat het te laat is.

De cover van dit boek is zomers maar toch ook onheilspellend. Het is een lekkere floppy paperback met een prettig lettertypen en opgedeeld in veel fijne korte hoofdstukken.

Ik dacht bij dit boek helemaal te weten wat ik ging lezen echter zat ik er echt gigantisch naast. Dit boek heeft me met recht enorm weten te verassen.
We volgen in dit boek Sylvie waarbij haar leven op rolletjes lijkt te lopen en ze zelfs mee mag doen aan een Netflix show. Deze zorgt er wel voor dat de spanning wat op begint te lopen omdat alle ogen op haar staan en ook die van haar concurrenten. Ineens neemt haar leven een onverwachte wending doordat alles tegelijk als een kaartenhuis lijkt in te storten. Niets of niemand lijkt meer te vertrouwen en nergens is ze nog veilig.

Kiki neemt je in dit boek mee door een achtbaan van emoties, het ene moment moet je lachten het volgende moment zit je op het puntje van je stoel en tellen later lig je er af van verbazing. Precies zoals de perfecte zomer thriller moet zijn. Het boek is geen enorm ingewikkeld boek maar toch duurde het best wel even voor ik door had hoe het in elkaar stak en nog bleef ik licht twijfelen aan mijn eigen idee.

De personage in dit boek zijn ook allemaal stuk voor stuk mensen om van te houden (of juist absoluut niet). Ze hebben allemaal de nodige diepgang en je wil meer en meer weten achter hun verhaal en hun beweegredenen. Dit alles samen zorgt er voor dat je het boek niet weg kan leggen en wil blijven lezen.

Saint Tropez is de perfecte zomer thriller voor deze vakantie, vol met spanning en plot twists