Titel: Heartstopper
Auteur:
Alice Oseman
Verschenen:  Oktober  2021
Pagina’s: 288
Best of YA

Nick en Charlie waren beste vrienden, maar één spontane kus heeft alles veranderd. Charlie weet zeker dat hij een vreselijke fout heeft gemaakt en zijn vriendschap met Nick voor altijd heeft verpest. Ondertussen is Nick is meer in de war dan ooit. Maar de liefde werkt op verrassende wijze en Nick ontdekt langzaam maar zeker nieuwe dingen over zijn vrienden, zijn familie… en zichzelf.

Na het lezen van deel 1 kon ik niet wachten om deel 2 in mijn handen te krijgen. Gelukkig duurde dit niet al te lang en kon ik verder gaan genieten van Nick en Charlie.

We beginnen zoal altijd bij de looks van het boek. Het is een stevige paperback met dezelfde grote als deel 1. De rug matches perfect naast deel 1 en het staat dus super schattig in je boekenkast. Het papier is weer lekker stevig waardoor het niet doorschijnt en voor een extra prettige lees ervaring. De tekeningen zijn weer net zo mooi als in het eerste deel.

Het verhaal is gelijk als thuiskomen, je gaat letterlijk verder waar je gebleven was. Het grappige is, is dat de pagina nummering ook verder loopt vanuit het vorige boek. Dit boek is net zoals het vorige warm, lief en super cute. Maar ook in dit boek komen de pijnlijke kanten van coming out, homo zijn, en petsen aan het licht. Maar laat het ook zien dat je zelf controle hebt overheen veel dingen. Een hoop wijze lessen in een prachtige graphic novel dus.

De hele balans van vrienden familie en liefde is enorm leuk om te lezen en dit alles is overgrote door een heerlijk verhaal met prachtige tekeningen.
Dit alles zorgt er voor dat je dit boek in één keer uit leest zonder weg te leggen.

Deel 2 van Heartstopper is even geweldig als het eerste deel en ik kan niet wachten op deel 3.