In een ander leven – Josie Silver

Zoals jullie weten ben ik groot fan van ‘Een dag in december’ lees die recensie nog even hier. Inmiddels heeft Josie Silver een nieuw boek uitgegeven wat ik namens uitgeverij Ls voor jullie mocht recenseren. Vandaag vertel ik jullie dan ook graag meer over dit boek.

Titel: In een ander leven
Auteur: Josie Silver
Verschenen:  November 2020
Pagina’s: 448
Uitgeverij L.s

Als Lydia op haar verjaardag haar verloofde Freddie verliest bij een tragisch auto-ongeluk, weet ze zeker dat ze nooit meer zal kunnen liefhebben. Alles wat ze wil is zich binnenshuis verstoppen en huilen totdat haar ogen eruit vallen. Maar Lydia weet dat Freddie zou willen dat ze doorgaat, dus pakt ze op aanraden van beste vriend Jonah en zus Elle het leven weer op. Dan gebeurt er iets ongelooflijks waardoor Lydia een kans krijgt haar oude leven met Freddie terug te krijgen. Maar wat als er iemand in haar nieuwe leven is die wil dat ze blijft? Een hartverscheurend romantisch en warm verhaal over hoe mooi het is om liefde te geven en te ontvangen.

We beginnen bij het begin. Het boek is een lekker dik boek met een prachtige cover. Normaal ben ik niet zo van foto’s op een boek maar bij dit boek past het helemaal. De titel staat er met een mooie dikke folie op voor net dat beetje extra luxe gevoel. Het lettertype is prettig en lees lekker weg.

Het boek is opgedeeld in vrij veel hoofdstukken. En zoals jullie weten wordt ik daar blij van. Het tempo blijft er zo lekker in en je leest elke keer toch nog even een hoofdstuk. Tijdens deze hoofdstukken wissel je van Wakker naar Slapen ook dit zorgt er voor dat het lees tempo lekker hoog blijft.

Het verhaal zelf vond ik vrij pittig, het was erg beladen en ik vond het niet zo zeer een roman. Daar waar Een dag in December lekker romantisch was is dit boek veel harder en emotioneler. Het is rouwverwerking in een romantisch jasje. Dit neemt niet weg dat het boek mooi is maar ik ging er met een iets andere insteek in. Het boek vol zit met leuke grapjes waarin je ziet dat het boek zich in het nu (2018-2019) afspeelt en ik regelmatig hierom heb moeten lachen.

Gedurende het verhaal leef je mee met Lydia en al haar ups en downs. Haar pijnlijke maar ook mooie momenten en natuurlijk de kans die ze krijgt om haar oude leven terug te krijgen. Maar ook zie je hoe bepaalde acties gevolgen kunnen hebben en dat misschien niet alles zo mooi is als het lijkt. Dit alles verwerkt in een bijzonder avontuur waarbij je als lezer ook naar jezelf gaat kijken.
Het boek is echt een page turner, ik ging even een paar blz. lezen en dan was ik zo 60 pagina’s verder en moest ik toch echt gaan slapen. Het boek pakt je dus echt vast en laat je niet los. Een ware rollercoaster van emoties.

In een ander Leven is een sterk boek vol met pure, echte emoties.